מערכת סולארית ביתית

מערכות סולאריות ביתיות והתקנתן

חשמל סולארי ביתי הוא כבר עובדה קיימת שמגדילה את אחיזתה בעוד ועוד היבטים מחיינו, כשאילו בעבר השימוש בחשמל סולארי היה מוטל בספק או כזה שלא ברור לחלוטין אם יאומץ בעולם הרחב. כיום מעטים יותר הבתים שאין עליהם פאנל סולארי מאשר אלו שיש בחזקתם לפחות אחד.

בנוסף לכך, לאור התרחבות המגמה עולות שאלות רבות בכל הקשור לנושא של מערכות סולאריות לבית פרטי, כמו כיצד נראית מערכת שכזו, מה היתרונות של התקנת מערכת, או מה חשוב לדעת בנוגע לחברה שבוחרים לפני שיוצאים לתהליך כה דרמטי שמשנה מקצה לקצה את החיים בבית.

מהי מערכת סולארית ולמה כל בית זקוק לה?

מערכת סולארית היא מערכת אשר הופכת את קרינת השמש לאנרגיה חשמלית, זו שאנחנו זקוקים לה כדי להפעיל כמעט כל מכשיר כיום, החל מהטלפון הנייד בו אנחנו עושים שימוש, דרך המקרר המדיח ומכונת הכביסה ואפילו המכשיר שדרכו אתם קוראים שורות אלו.

בנוסף לכך, הדרך בה חשמל הופק עד כה עוד מהמאה ה- 18 ועד ימינו אנו, היא באמצעות שריפה של חומרים מזהמים כדוגמת פחם גז או נפט אשר כחלק מתהליך השריפה שלהם נוצרה אותה אנרגיה חשמלית.
לעומת זאת, חשמל סולארי ביתי מגיע ממקור חשמל בלתי נגמר – השמש הגדולה שאנו רואים מדי יום ביומו, כאשר מדובר במקור אנרגיה שלא רק שאינו נגמר, אלא גם הינו חינמי לחלוטין ושהפיכתו לחשמל אינה כרוכה בזיהום סביבתי או חימום כדור הארץ.
בנוגע לשאלת הצורך שקיימת לכל בית, או במילים אחרות – הסיבה שבגללה כל בית בישראל זקוק לטובת מערכת סולארית ביתית, היא שבישראל עצמאות אנרגטית היא קלה ונגישה במיוחד, כמו גם כי מדובר במדינה בעלת יוקר מחייה משמעותי.

בזכות המעבר למערכת סולארית עצמאית יכול כל משק בית לא רק להוריד כליל את העלויות של הפקת חשמל ומחיקת המונח חשבון חשמל, אלא גם למכור את החשמל שיופק על גבי הגג שלו לגורם חיצוני ולהפוך את השמש למקור הכנסה פסיבי.
כמו כן, בישראל ימי שמש חמים במיוחד יש בשפע, יתרון אשר רבים עושים בו שימוש בעיקר עבור חימום מי המקלחת שלנו באמצעות דודי שמש, כהמצאה ישראלית שממחישה עד כמה קל ויעיל להפוך את השמש למקור אנרגיה יום יומי במחוזותינו.

לייעוץ מקצועי ופרטים נוספים – השאירו לנו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!

איך הופכים גם את הבית שלי לעצמאי אנרגטית באמצעות חשמל סולארי?

עכשיו לאחר שהבהרנו את הצורך והיתרון שבהתקנת מערכת סולארית ביתית, בנוגע להיבט הפרקטי של התקנת מערכת שכזו, יש לדון באופן בו ניתן להפוך הלכה למעשה גם את הבית שלכם לכזה שהופך את השמש למקור הכנסה ואנרגיה. 

השלב הראשון בהתקנת המערכת לאחר קבלת כלל האישורים הרלוונטיים מהרשויות הוא הזמנת חברה מקצועית למדידות. במסגרת אותן מדידות תיבחן חשיפת השמש בגג, מה היא הזווית הטובה ביותר להנחת הפאנלים השונים, כאשר יותקנו גם ארון חשמל וממיר, כתשתית שעל גביה תתבסס המערכת לאחר שתוקם.

לאחר מכן, כל שנותר לעשות הוא לחבר מערכת כבילה בין הממיר לנקודת הפאנלים ולהניח את אותם לוחות קסם שהופכים בסוף את חום השמש לכוח אנרגטי שמתפעל את כלל הבית שלכם, כמו גם לוודא כי שטח העבודה נותר נקי ובטוח כאשר השלב האחרון הוא ביצוע של בדיקת תקינות על ידי בודק חשמל מוסמך שיוודא כי המערכת פועלת בצורה בטוחה ויעילה.

התייחסות חברת החשמל לבתי אב עצמאיים המפיקים חשמל

כמו כן, בעת האחרונה עלתה לכותרות החלטה חסרת תקדים של חברת החשמל אשר משנה דרמטית את הכדאיות שבהתקנת מערכת סולארית ביתית, כאשר נקבעו תעריפים חדשים ואטרקטיביים במיוחד עבור יצרני חשמל סולארי ביתי באופן פרטי.

רוצים לשמוע עוד?

השאירו לנו פנייה ונשמח לעמוד לרשותכם