התקנת פאנלים סולאריים

לגבי החשיבות והיתרונות הרבים שקיימים בעת התקנת פאנלים סולאריים יש כבר הסכמה רחבה כיום מקיר לקיר, כאשר רבים ומתרבים אלו אשר רואים בפאנלים סולאריים אמצעי מודרני ויעיל במיוחד להקטנת צריכת החשמל של בית אב, כמו גם למתן אפשרות למחזיקים בהם להנות מהכנסה פסיבית וקבועה בחסות עבודתה הנאמנה של השמש.
מנגד, עדיין קיימים הרבה סימני שאלה בנוגע לאופן בו מתבצעת התקנת הפאנלים עצמם, כאשר מדובר בשלב שחשוב להכיר על מנת להבטיח שההתקנה עצמה מתבצעת בצורה נכונה ותקנית וכזו שלא תגרום לכם להתמודד בשלב מאוחר יותר עם ליקויים ותקלות בטיחות במערכת הסולארית עצמה.

למה היום בניגוד לעבר משתלם להתקין פאנלים סולאריים?

היבט ראשון שחשוב לבאר כאשר מדברים על נושא התקנת פאנלים סולאריים הוא הפיכתם של אלו למשתלמים במיוחד בשנים האחרונות, כאשר לא כך תמיד היה הדבר. כלומר, כיום לאור הפיכתם של פאנלים סולריים למשמעותית זולים מצד אחד (ירידת מחיר של 70% ב-7 שנים), כמו גם הגברת תפוקתם של דור הפאנלים המודרני מן הצד הנגדי – התקנת מערכת סולארית היום לא רק שאינה עניין יקר, אלא הפכה לעניין משתלם וכדאי כלכלית במיוחד.
בנוסף לכך, בגלל אותה הגדלת תפוקה כיום גם בעלי גגות ו/או שטחי התקנה קטנים יותר יכולים לשים ידם בתוך תעשיית החשמל הירוק, כאשר היום השטח המינימלי להתקנת גג סולארי הוא 60 מ"ר, כשטח שלמעשה קיים במגוון גגות בישראל ואשר ברובם אינו מנוצל כלל.

מה גובה ההכנסה כתוצאה מהתקנת פאנלים סולאריים?

בנוסף לכך, כאשר בוחנים את מידת ההכנסה שנסובה לבית אב שהתקין פאנלים סולאריים, כמובן שהתשובה משתנה בעיקר לאור גודל הפאנלים שמותקנים (או במילים אחרות גודל השטח שיש באותו גג), כמו גם בהתאם לסביבה בה מותקן הפאנל עצמו.
אך מנגד, בטרם נפנה אתכם לאתר רשות החשמל כדי לגלות את פוטנציאל ההכנסה של הגג האישי שלכם, נציין שעבור גג מינימלי של 60 מ"ר ניתן לייצר הכנסה שנתית של כ – 4,500 ש"ח, כאשר גגות גדולים יותר או שטחי התקנה צמודים קרקע יכולים להניב אף סכום גבוה יותר משמעותית, כמו גם כי מדובר בסכום קבוע ומובטח שאין לעבוד עבורו ולו דקה אחת מרגע ההתקנה.

לייעוץ מקצועי ופרטים נוספים – השאירו לנו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!

כמה זמן לוקח למערכת סולארית להחזיר את העלות שלה?

כמו כן, כאשר בוחנים את שאלת העלות אל מול תועלת של מערכת סולארית, פרט כמובן לערך המוסף של שמירה על הסביבה וציון כי מדובר כמובן בטווח זמן שמשתנה במידה רבה לאור מאפייני המערכת מצד אחד והעלות שלה מן הצד השני – ניתן לומר בגסות כי מדובר בפרק זמן שנע לרוב בין 5.5 עד 8 שנים.
בנוסף לכך, בית שברשותו לוחות סולאריים זוכה לעליית ערך בהיבט מחיר הנכס שמצדיקה כשלעצמה את הצעד עצמו, כאשר אם אי פעם תרצו למכור את הנכס על שלל הלוחות שנמצאים בו – לאור הקניית היכולת לייצר כסף ו/או להקטין את עלות צריכת החשמל, להתקנת פאנלים סולאריים תמורה כלכלית חסרת תקדים שצריך לקחת בחשבון.

לא מבצעים התקנת מערכת פאנליים סולאריים לבד

לעומת זאת, עוד עניין שחשוב להתייחס אליו בנוגע להתקנת לוחות סולאריים הוא זהות המתקין, או יותר נכון מי אינו יכול לשמש כמתקין, כאשר ישנם חלקים בציבור שאמנם מכירים ביתרונותיהם של פאנלים סולאריים, אך מקבלים את הרושם המוטעה שמדובר במטלה שכל אדם יכול לבצע בעצמו.
לכן, חשוב להבהיר מעל כל צל של ספק כי התקנת פאנלים סולאריים היא מטלה מורכבת המצריכה ידע וניסיון על מנת להבטיח הן את בטיחות יושבי הבית או המתקינים עצמם, והן כי המערכת מחוברת כהלכה ובאופן שיאפשר לכם להנות מיתרונותיה במלואם ולא בצורה שתצריך תחזוקה שוטפת או הוצאות מאוחרות יותר.
בנוסף לכך, ישנם חידודים הנוגעים למערכת סולאריות שאינם ברורים לאדם פשוט מן היישוב, היבטים כמו זהות יצרן הפאנלים, התקנים והאישורים שנלווים לאותו ציוד, כאשר גם השגת אישורים מצד רשויות החוק להקמת המערכת הופכת למורכבת יותר כאשר פועלים לבד – כסימנים המצטברים לכדי המסקנה המתבקשת, כי התקנת פאנלים סולריים היא עניין ששמור לחברה מקצועית.

התקנת פאנלים סולאריים כצעד פשוט כלכלי ומשתלם

כמו שכבר בטח שמתם לב, בדיוק כפי שכיום כל בית בישראל מעוטר בדוד שמש שמבטיח ליושביו מים חמים בלי הרבה מאמץ ובזול, כך גם לא רחוק היום עד שכלל הגגות במרחב הציבורי שלנו יקושטו באמצעות לוחות סולאריים שיאפשרו ליושבי המבנה להנות מייצור חשמל רווחי וירוק.
לכן, אם כבר השכלתם להבין את גודל הבשורה, מומלץ לבצע בהקדם התקנת פאנלים סולאריים שתעשה על ידי אנשי מקצוע הבקיאים ומודעים להיבטים השונים בתחום, וכזו שתחבר כבר אתכם למציאות האנרגטית והכלכלית של המאה ה- 21.

רוצים לשמוע עוד?