התקנת מערכות סולאריות ​

מערכות סולאריות הפכו בשנים האחרונות למוצר שנפוץ עד כדי כך שבלתי אפשרי להימנע ממנו במרחב הציבורי, כאשר יותר ויותר בתי אב פנו בשנים האחרונות לייצור אנרגיה נקייה ומתחדשת מהשמש כאלטרנטיבה זולה וירוקה יותר לחשמל המופק כיום באמצעות שריפת פחם או גז.

מנגד, למרות שמדובר במהפכה שכבר נותנת את אותותיה היום, רבים מהציבור אינם עדיין מודעים לאופן והמשמעות של התקנת מערכות סולאריות, או כיצד מתבצעת התקנת פאנלים סולאריים.

מהן מערכות סולאריות?

לפני שנקפוץ להיבטים המעשיים של התקנת מערכות סולאריות חשוב לפרט מלכתחילה מה היא אותה מערכת ומה מייחד אותה אל מול מערכות אחרות המייצרות כיום חשמל.

לכן, מערכת סולארית היא מערכת שמייצרת אנרגיה אשר מקורה בקרינת השמש, כלומר – מערכת שיודעת לרתום את אור השמש ובאמצעות תהליכים כימיים בתוך תאי המערכת לנתק אלקטרונים ממקומם ולייצר תנועה חשמלית.

בנוסף, ייחודה של המערכת הזו על פני מערכות אחרות המייצרות חשמל כדוגמת שריפת דלק מאובנים, היא שהיא עושה שימוש במשאב בלתי נגמר (לפחות ב- 5 מיליארד השנים הקרובות), כמו גם כזה שלכל אחד יש גישה אליו ושצריכתו אינה מזהמת או פוגעת בסביבה החיצונית.

מהם השלבים בתהליך התקנת מערכות סולאריות

מהם השלבים בתהליך התקנת מערכות סולאריות?

כמו כן, כאשר בוחנים את ההיבט הפרקטי של התקנת פאנלים סולאריים, אותו רכיב במערכת שמאפשר הלכה למעשה לרתום את אור השמש לכדי ייצור החשמל המוכר שכולנו עושים בו שימוש מסביב לשעון – מדובר בתהליך שמתחלק ל- 5 שלבים עיקריים שבמהלכם ניתן להפוך גם את החשמל שלכם ממזהם ויקר, לנקי וחינמי.

הקמת תשתית מוקדמת עבור התקנת פאנלים סולאריים

השלב הראשון בתהליך התקנת מערכת סולארית הוא תכנון וקבלת אישור מן הרשויות הרלוונטיות כדי להתניע את הפרויקט מלכתחילה.  השלב הראשון נוגע לביצוע מדידות ותכנון פרויקט ראשוני, כזה שלאחר מכן יהיה ניתן להגיש בקשה לעבר קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית ולאחר מכן – גם מול חברת החשמל.

לאחר מכן, משהתקבלו כלל האישורים והחותמות, יש לבצע הקמת תשתית שעל גביה יהיה ניתן להתקין לאחר מכן את הפאנלים הסולאריים, כאשר לצד אותה תשתית מתכתית יותקנו בהתאם גם ארון חשמל וממיר. או במילים אחרות – הנחת היסודות שעליהן תתבסס המערכת עצמה בסופו של דבר כאשר תחובר.

חיבור כבילה בין המערכת לממיר ופריסת הפאנלים על גבי התשתית

משהונחה התשתית עבור מערכת סולארית, השלב הבא הוא הנחת מערכת הכבילה בין הממיר למקום בו יונחו הפאנלים עצמם, כאשר מיד לאחר מכן ניתן כבר לבצע התקנת פאנלים סולאריים על גבי התשתית שהונחה בשלב הקודם

אסתטיקה ניקיון ובטיחות

בנוסף לכך, גם לאחר שהמערכת הונחה לא תמה העבודה, כאשר השלב הבא הוא הנחת תעלות חיפוי חשמל חיצוניות לכלל הכבילה שהונחה וניקיון כללי שנדרש כתוצאה מהתקנת הפאנלים עצמם. כמו כן, אף על פי שנדמה שמדובר בשלב אסתטי בלבד – להקפדה על בטיחות בפרויקט כדוגמת התקנת מערכות סולאריות יש חשיבות רבה, כאשר מדובר הן בפרויקט בנייה והן בפרויקט המערב עבודה עם חשמל.

שאלות נפוצות לגבי התקנת מערכות סולאריות

התקנת מערכת סולארית יכולה לקחת בין שלושה ימי התקנה לארבעה, תלוי בגודל הפרוייקט.

מחיר מערכות סולאריות משתנה לפי ההספק שלהן. עלות הקמה של מערכת סולארית  בגודל של כ 140 קילוואט מגיעה לעלות של סביב 400,000 ש"ח אך יכול להשתנות לפי גודל המערכת.

חיסכון משמעותי בתשלומי הוצאות החשמל, ובנוסף אנו תורמים לאיכות הסביבה ושומרים עליה נקייה יותר, ונהנים מתשלום קבוע מחברת החשמל.

רוצים לשמוע עוד?